Miloš Đajić Blog
Boj se ovna, boj se govna, a kad ćeš živeti.. M. Selimović

Smaragdna voda Skopelosa

Kategorija: Lično ; Datum: 10. 08. 2022. ; Autor: Miloš Đajić

Ovih dana mnogo ljudi me je pitalo za detalje u vezi odlaska na Skopelos. Ne znam da li su ih inspirisale moje fotografije ili se priča o lepoti ovog ostrva i njegovoj zelenoj smaragdnoj vodi proširila. Nama je ovo bio četvrti put da smo išli na ovo divno zeleno ostrvo. S obzirom na to da nisam uspeo da se organizujem da fotkam izlazak sunca kod Mamma mia Chapel, ne mogu da kažem da je ovo bio i poslednji put.

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

Објава коју дели Miloš Đajić (@milosdjajic)

Odlazak na poznata mesta

Godinama se porodično trudimo da svake godine koristimo odlazak na odmor da bi otkrivali nova mesta, mora i zemlje. Sticajem okolnosti  desilo se da evo po četvrti put dolazimo na Skopelos. Prvi put smo 2015. upravo išli sa idejom da otkrijemo nove horizonte. Drugi put smo zbog starije princeze upali u cajtnot sa rezervisanjem smeštaja, pa smo pukom srećom bili u najlepšem apartmanu ikad.  Treći put smo prethodne Kovid godine ponovili odlazak, jer smo želeli da idemo na poznato mesto u Covid 19 vreme. Ove godine su se deca dogovorila želeći da ponove predCovid letovanje, za koje su govorili da im je to najbolje letovanje ikad. Tako smo mi evo po četvrti put završili na Skopelosu.

Lemonari plaža

Do sada sam u životu po nekoliko godina za redom letovao u Kaliju (otok Ugljan), Lovištu (Pelješac), Cavtatu i sad na Skopelosu. I ako se radujem otkrivanju novoga i odlazak na poznata mesta ima i svoje draži. Recimo znaš koje su ti omiljene plaže i ne gubiš vreme na otkrivanje i isprobavanje. Znaš gde šta da nabaviš i gde je kakva klopa. Neki konobari i gazde restorana te već prepoznaju. Imaš svoja mesta za pivo, kafu i opuštanje. Nekako osećaš ostrvo kao da je delom tvoje.

Boja vode na Glisteri plaži

Put do Skopelosa je komplikovan zbog trajekta. U prethodnim postovima imate precizno opisano sve detalje oko dolaska na ovo divno ostrvo. Sve smo ponovili kao i do sada osim ručka u restoranu Javor Džoko gde je red ispred kafane bio toliki, da se čekalo sat vremena da se uopšte uđe u kafanu.

Šta je novo na Skopelosu?

Skopelos je i dalje prelepo, zeleno, mirisno, čisto i lepo ostrvo. Već na prvi pogled se videlo da je ostrvo punije nego prethodne godine, mada broj kola i ljudi na trajektu to nije najavljivao. Bilo je mnogo Britanaca, Rumuna, Italijana, Nemaca, Francuza i naravno Grka. Ljubaznost ljudi na Skopelosu je nešto što ćete sigurno zapaziti i poneti kao divan utisak sa ovog ostrva. Tolika predusretljivost, otvorenost i spremnost da se pomogne je nekada i iznenađujuća.

Novo je bilo to da nema meduza i to nam je predstavljalo veliko olakšanje. Bili smo prvi put na Glisteri plaži, na koju smo prošle godine samo svratili jer su talasi bili veliki, a vetar neprijatan. Tu smo sada napravili lepu žurku zahvaljujući DJ majstoru koji nas je muzički vodio kroz dan. Otvorile su se neke nove kafane. Na žalost divni jazz kafe ispod platana je renoviran i dobio je neki kičasti zimski izgled. U unutrašnjosti ostrva ima novih kuća za izdavanje koje prelepo izgledaju.

@milosdjajic Danas samo ovako, veselo i razigrano. #skopelos #beachparty #glistery #paraliaglisteri #greece #greeceisland #glysteribeach #glysteribeachbar ♬ original sound – Milos Djajic

Kako nam je bilo?

Bilo nam je divno. Uživali smo u možda poslednjem porodičnom zajedničkom letovanju. Još kada smo krenuli da razgovaramo o odmoru bili smo iznenađeni da deca žele da idu sa nama. Ono što smo i na ostrvu videli je da ima mnogo porodica sa velikom decom. Na brodu ka Skopelosu sam sreo drugaricu pijaniskinju Mašu sa faksa. Razgovori sa njom su bili osveženje jer se stvarno decenijama nismo sreli. Njeni Pavle i Ivan su dodatno zaničili dane pričama o ronjenju, potpoljenom brodu gde su vežbali ronjenje i tehnikama disanja.

Pogled na Lemonari

Najviše smo voleli da idemo na Lemonari (Limonari) plažu. To je plaža u uvali posle Agnodasa i mi je jako volimo. Tu su nam se se i konobari u restoranu obradovali i prepoznali nas. Na ovoj plaži je voda divne boje, smaragdno zelena i osvežavajuća. Postoji nekoliko podvodnih izvora koji čine da je voda jako, jako prijatna.

Zalazak kod Tri drveta (Amarandos)

Druga omiljena plaža je bila “naša plaža” Stafilos. Odlična kafana iznad plaže, čista voda i široko prostranstvo čine ovu plažu prelepom. Na Milija i Kastani plaži uživaćete u mirisu i boji borova koji se od mora penju ka brdu. Tu je i Hovolo plaža na kojoj borovi u okolini i stene daju vodi tu specifičnu smaragdnu nijansu.

Devojke su po prvi put istraživale koktele i barove u gradu. Izlazile plesale i zabavljale se. Što bi rekla princeza T.:

“Ja znam šta je džin ali šta je Tonik?”

Cvet kupine

Šta smo propustili?

Ono što sam primetio je da se nismo pokrenuli i istraživali detalje u uvalama, stene, biljni i životnjiski svet dok smo bili na plažama. Nismo tražili ni mesta za skakanje ili već samoću. Mislim da se nekako svi uokvirimo u koordinatama plaža – ležaljka – hlad – knjiga – kupanje – ručak. Falilo je dinamike ali sam to kasno shvatio.

Pripreme scenografije za venčanje na plaži

Propustili smo da vidimo čuveni svetionik na krajnjem severu ostrva kao i neke nove plaže sa te severnoistočne strane ostrva. Nismo otišli na žurku na Milija plažu. Nismo stekli neku novu veštinu.

Forever jahta

PAŽNJA!

Ono što hoću da vas upozorim je da se na nekim plažama na jugu i jugozapadu ostrva, iznenada tokom popodneva pojavljuju veliki talasi. Radi se o brodu koji dolazi sa Evije ili već. Naiđe desetak snažnih talasa koji naprave dar mar na plaži. Gotovo svaki dan smo gledali kako se mnogim neopreznima ljudima stvari i vrednosti potapaju. Stoga kada ste na plaži na ovom delu ostrva i idete u more nemojte ostavljati torbe, knjige i druge stvari van stolice/ležaljke.

svitanje u gradu

Imali smo i neprijatno iskustvo sa skidanjem tablica sa automobila. Radilo se o pogrešnom parkiranju na mestu koje očigledno nije bilo dozvoljeno i ako je znak na ulazu označavao da je dozvoljeno od 19-05h. Najgore je što se to desilo tokom vikenda pa smo morali da čekamo ponedeljak, dodatno se nervirali i platitli kaznu. Vratili su nam tablice i sve je posle bilo OK.

Ribarska brodica

I za kraj

Ovaj tekst osim novoistraženih plaža i produbljenih utisaka ne donosi mnogo toga novog. Mogu da kažem da smo uživali šetajući uveče gradom u mirisu jasmina koji se gotovo iz svake male uličice širi i opija. Koristili smo svaki momenat da što više vremena provedemo u divnoj smaragdnoj morskoj vodi. Plivali smo, jeli ribu i lignje radujući se različitim salatama. Skopelos je prelep. Uživali smo u njegovim poznatim lepotama i prekrasnom čistom smaragdnom moru radujući se svakom trenu odmora. Prijalo nam je svima i ako je “kratko” trajalo.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.5/10 (2 votes cast)