Miloš Đajić Blog
Boj se ovna, boj se govna, a kad ćeš živeti.. M. Selimović

Skopelos – ostrvo sa mirisom Jasmina

Kategorija: Lično ; Datum: 31. 07. 2015. ; Autor: Miloš Đajić

Još prošle godine smo odlučili da se sa Jonskog prebacimo na Egejsko more. Na Jonskoj strani smo obišli Krit, Lefkadu, Zakintos, Kefaloniju i vreme je bilo da vidimo i otkrivamo neke druge delove Grčke. Izbor ostrva je pao na Skopelos o kom smo slušali dosta lepih priča od mnogih dragih ljudi.

Put

Ove godine smo i Ana i ja do poslednjeg dana bili u velikom poslu. Nije bilo mnogo vremena za pripreme tako da smo se na brzinu spakovali veče pred put, ujutru još pokupovali sitnice koje smo zaboravili i negde oko 10h krenuli iz Zemuna. Plan je bio da prvog dana idemo do Volosa i da tamo spavamo, a ujutru prvim trajektom da idemo na Skopelos.

Jagnjeći kotleti kod Javor Džoka

Kao i većina ljudi koji se upute put Grčke išli smo autoputem ka Preševu, dalje kroz Makedoniju ka Grčkoj. Put nije bio opterećen, tako da smo brzinski za manje od 6 sati stigli u Đevđeliju i naš omiljen restoran Javor Džoko u selu Mrzence. Jagnjeći kotleti u kombinaciji sa makedonskim paradajzom, sirom i krompirom su bili okrepljujući. Posle točenja goriva, što svima preporučujem, jer je u Makedoniji ono mnogo jeftinije (pun rezervar 50l za Octaviu je 50€), stigli smo na granicu. Prvi put za poslednjih 7 godina koliko idemo u Grčku na granici nije bilo ni jednog jedinog automobila ispred nas. Prava pustoš. Carinik je samo rukom pokazao da prođemo, ne uzimajući nam čak ni pasoše. Potpuno nenormalno za polovinu jula u jednoj turističkoj zemlji. 🙁 Od granice smo išli putem ka Solunu i onda otišli desno na put za Atinu tj. Katerini i Larisu. Tokom vožnje dešavalo se da prođu kilometri, a da ne sretnemo ni jedan automobil. Sve to je pokazivalo da su problemi u kojima je Grčka ozbiljni i da su strah i pritisak učinili svoje. Za sve vozače upozorenje da je, na delu puta E 92 koji ide ka Volosu, asfalt vrlo talasast sa velikim udubljenjima i ne može da se vozi brže od 80-100 km/h. U Volos smo stigli oko 7.30 taman da uhvatimo poslednje #sunce.

Markinitsa

Makrinitsa

Za spavanje u Volosu smo izbegli da budemo smešteni u samom gradu i izabrali hotel Adam u selu Markinitsa iznad Volosa. Markinitsa se nalazi faktički na samoj planini Pelion. Pored Markinitse postoji i selo Portaria koje je u sličnom stilu ali turistički deluje razvijenije. Markinitsa je neverovatno slatko selo sa kamenim kućicama koje iz daljine izgledaju kao stado belih ovaca razbacanih po planinini. Sve kuće su pokrivene kamenim pločama. Ono što je meni uvek fascinantno je da ipak može uz dobru volju da se propiše i sačuva urbanistički izgled nekog mesta, što su Grci u ovom slučaju uspeli.

Pogled na Volos

Pogled na Volos iz sela je fenomenalan. Šum planinskih potočića, svež vazduh i tišina su bili prava blagodet za prvo veče odmora. Prošetali smo i do centra sela gde su stoletni platani podsećali na istoriju ali i na mogućnost da uprkos godinama budu sačuvani i konzervirani. Ljubaznošću domaćina bio nam je serviran divan doručak u 6h ujutru, jer smo morali na trajekt da stignemo u 7.45h. Ukoliko ste u tom delu Grčke obavezno svratite u ovo slatko selo.

luka Skopelos

Skopelos

Skopelos je ostrvo u arhipelagu Južnih Sporada. Među njima su samo četiri naseljena Skiatos, Skopelos, Alonisos i Skiros. S obzirom na to da smo pre 5 godina bili na Skiatosu, znali smo da je trajekt najskuplja stavka puta. Trajekt kompanije Hellenic seaway vozi oko 3h 30′ do Skopelosa sa zadržavanjem na Skiatosu i košta preskupih 340€. Ono što može da obraduje sve koji čitaju ovaj post, a što mi nismo znali, je da postoji i kompanija ANES koja vozi za 40-70€ jeftinije.  Dobro se raspitajte pre puta, jer preko sajtova za kupovinu karata vam recimo za decu naplaćuju karte za odrasle, tako da cena može biti niža. Neki savetuju da se samo kupe karte za kola  i vozača, a u samoj luci za putnike. I na trajektu se osetilo da je dosta manje turista. Ono što je bilo prelepo je igra delfina koji su nas dočekali i priredili mali show skačući i plivajući kroz talase koje je pravio brod.

igra delfina

Skopelos je divno i zeleno ostrvo sa mnogo borove šume. Veće je od Skiatosa i nije toliko turistički razvijeno. Nije bilo mnogo ljudi tako da je svugde bilo mesta kako na plažama,  tako i u tavernama i kafićima. Ostrvo je poznato po scenama iz filma Mamma Mia. Njegove atrakcije su prelepo more, crkvice i manastiri, blizina morskog nacionalnog parka sa mediteranskim fokama. Od grada Skopelosa do Glosse vozi gradski autobus tako da se do svih uređenih plaža lako stiže. Veliki broj ljudi je sportski nastrojen, pa pešači i po nekoliko kilometara do najbližih plaža.

pogled na grad

Skopelos grad

Sam Skopelos grad je prelep i otkrivajte ga polako. Miris jasmina koji se oseća na svakom koraku šetnje kroz grad je nešto neopisivo. Grad je na brdu i spušta se na luku. Mnogobrojne uličice daju neverovatan osećaj igre i lavirinta, tako da ako zalutate svaka ulica nizbrdo će vas odvesti do luke. Na kraju grada je divna crkva od koje možete da se popnete na tvrđavu i odatle uživate u pogledu na luku i grad. Svežu ribu možete naći kod ribara koji ujutru sa svojih barki nude ulov koji su prethodnu noć ulovili ili u kombiju pored na parkingu. Arhitektura grada je zanimljiva, jer mnogo podseća na Ohrid sa mnogobrojnim doksatima, terasama i ukrasima. Mnogo je različitih zantaskih radnji koje prave vrlo zanimljive umetničke predmete i suvenire.

borova šuma

Olympion

Smeštaj u Olympion apartmanima kod gazde Spyrosa smo našli povoljno preko Bookinga. U pitanju su dve kuće sa preko deset apartmana u Stafilosu  koji je 4 km od grada Skopelosa, a 500 m od istoimene plaže. Apartmani se nalaze na placu sa parkingom, velikom terasom sa roštiljem i lepom baštom. Domaćni su bili preljubazni i za sve što nam je trebalo maksimalno su se potrudili i iscimali. Odnos prema nama je bio takav da se sve vreme osećate kao da ste kod kuće. Uživanje u mirisu jasmina i zvuku zvona sa farme koza u blizini je upotpunjivalo divan osećaj sedenja na terasi uveče.  Jedino što možda može da smeta je blizina glavnog puta i saobraćaj koji u situacijama kada je mnogo turista može biti frekventan. Moja je preporuka da smeštaj tražite upravo ovde. Ima dva hotela i nekoliko vila sa apartmanima 100 m iznad plaže sa pogledom na more. Ono što treba znati da su tu apartmani skuplji ali da vredi pokušati cenkanje. Naši prijatelji su uspeli da skinu cenu sa 100 na 60€.

stafilos

Stafilos plaža

Stafilos plaža nam je bila najbliža. Radi se o jako lepoj i širokoj uvali sa plažnim barom. Na samoj plaži imate deo sa ležaljkama kao i delove plaže za one koji ne žele da ih plaćaju. Inače na celom Skopelosu ležaljke i suncobran su od 3€ do 6€. Na plažu se silazi stepenicama od parkinga na kom se nalazi odlična taverna. U rerni zapečene girice sa paradjzom, koje sam tamo pojeo, dugo ću pamtiti. Sa desne strane plaže se nalaze divne stene sa kojih je moguće skakati. Plaža je, na nekih 150m od obale“ograđena” bovama zbog velikog broja jedrlica i jahti koje redovno dolaze. Iznad plaže su borovi, a na samom kraju poluostrvo preko koga kad pređete nailazite na novu neuređenu plažu. Ukoliko ste ljubitelji nudizma i/ili bližeg kontakta sa prirodom ovo je pravo mesto za vas.

Ag. Ioannis

Agios Ioannis

Ag. Ioannis je plaža na severoistoku ostrva ispod Mamma Mia chapel  gde je u filmu obavljeno venčanje. Sama plaža je mala i prelepa. Do nje se stiže kamenim strmim stepenicama. Na plaži je 15 suncobrana tako da nanju može stati nekih 50-70 ljudi. Divne boje mora i stena daju dodatnu draž kupanju na ovom mestu. Jedini problem može biti dolazak turističkih brodova i iskrcavanje turista. Zato je najbolje tamo ići u prepodnevnim časovima jer je tada najmanja gužva ili kasnije popodne.

U blizini na samom putu je kantina gde se možete osvežiti pre penjanja do crkvice. Do plaže se stiže kada dođete u Glossu i pre ulaska u grad kod Shell pumpe skrenete desno (iz smera Klime). Posle 5km stići ćete na parking odakle je plaža na desno pored kantine oko 50m. Penjanje na samo crkvicu je posebna atrakcija jer je pogled na more izvanredan. Ukoliko ste smešteni u blizini iskoristite priliku i dođite da uživate u izlasku sunca.

Agnanti

Nakon kupanja otišli smo na ručak u restoran Agnanti. Restoran je u Glossi i do njega ćete lako doći jer je vrlo dobro obeležen. Hrana je odlična i vrlo interesantna jer su klasična grčka jela urađena u modernom stilu. Malo je skuplje ali pogled i celokupni ugođaj vrede.

Kastani

Kastani beach je prava i po meni jedina mladalačka plaža na ostrvu.  Osim same plaže koja je dosta velika i na kojoj su (besplatne) ležaljke (plaćate ih skupljim pićem) iza same plaže je trava sa ležaljkama, lazy bag, baldahinima …gde u prirodnom  hladu možete odmaratti i uživati. Plaža je peskovita sa izuzetnom kristalnom bojom mora i borovima sa obe strane plaže. Plažni bar popodne ima DJ-a tako da su hitovi i đuskanje zagarantovani. Deo za plivanje je ograđen bovama koje su na nekih 150m od obale. Mnoge jedrilice kreću u svoj obilazak zapadnog dela ostrva upravo od ove plaže jer nakon nje ima nekoliko prelepih uvala do koji se stiže samo preko mora. Sa leve strane plaže na kraju su stene sa kojih je pravo uživanje skakati.

Limonari pogled

Limonari

Limonari plaža je na zapadnoj strani ostrva u blizini Agnontasa. Ovo je plaža na kojoj smo najčešće boravili. Divan sitan šljunak, široka uvala i taverna sa bazenom su glavne karakteristike ove plaže. U prvom delu su ležaljke koje su besplatne i gde postoji jedna taverna koja ih opslužuje kao i zaleđina plaže sa travom. U drugom većem delu plaže su ležaljke koje se plaćaju sa bazenom i tavernom u pozadini. Klopa u taverni je izvrsna i ako imate priliku i svraćate ovde probajte jaretinu koja je načelno specijalitet na ostrvu. Ulaz u vodu je malo čudan jer su ravne stene kao ploče tako da morate biti pažljivi da se ne okliznete. Dobro je da je već od 18h popodne prirodan hlad, a da je i dalje dovoljno toplo da se normalno kupate.

Hovolo

Hovolo je plaža za prepodne. Ona je inače neuređena ali pre podne dok sunce još nije u zenitu litice stena prave prirodan hlad u kome je prijatno sedeti. Ono što je mnogo lepo na ovoj plaži je boja vode zbog specifične beline kamena i stena. Ne sećam se da sam igde video takvu kristalno čistu vodu. Kada upeče sunce onda je malo nezgodno jer sunčevi zraci dobijaju dodatni efekat i snagu odbijanjem o visoke bele stene iza vaših leđa.

Milia

Milia je ogromna plaža poznata po lepom zalasku sunca. Nalazi se u blizini Panoromosa.  Sa leve strane plaže su ležaljke i plažni bar, a na desnoj su samo ležaljke. Između su stene. Na ovoj plaži sam jedino video water sport zezalice. Vetar često duva tako da može da bude neprijatan.

Milia zalazak

Alonissos

Čim je princeza T. u luci videla reklamu za izlet brodom kojim se gledaju delfini i foke morali smo da obećamo da ćemo jedan dan odvojiti za izlet. Izabrali smo, na njeno navaljivanje, bottom glass brodić koji nas je odveo na klasični turistički izlet.  Cena prava sitnica, 25€ za roditelje i 10€ za decu. U prvom trenutku dok se svi nisu nekako smestili i našli svoje mesto delovalo je da je prevelika gužva. Posle smo se ili navikli ili su se ljudi rasporedili pa je bilo podnošljivije. Naravno ni foku niti delfina nismo videli, a ono što nas je dodatno iziritiralo je da se kapetan nije ni potrudio da ih pronađe. Alonissos je lepo ostrvo sa crvenom obalom (tamo gde nisu stene) i divnim borovima.

Old Village Alonissos

Posetili smo na brdu staro selo , ranije glavno mesto na ostrvu. Moja je preporuka da se vidi ovo prekrasno staro mesto, bez obzira na dodatnu cenu za prevoz busom od 8€ za porodicu. Posle toga smo dva sata bili na plaži Leftos Gialos gde su deca odmah poskakala u bazen, a mi odrsali se kupali u moru. I ako taverna ne izgleda bog zna kako klopa je odlična. O-d-l-i-č-n-a. Sledeća stanica je bila Steni Valia gde na kraju luke sa leve strane, imate divnu kafanicu, supermarket i prodavnicu suvenira. Odlične kolače i kafu su nam spremili. Jedini problem sa ovakvim izletima je da vam uvek fali vremena i da sve što konzumirate završavate na vrat na nos trčeći nazad na brod.

Kafa i panakota

Zaključak

Vredelo je posetiti Skopelos. Bilo je ovo interesantnih i veselih 12 dana. Upoznali smo još jedno ostrvo i otkrili nova mesta, plaže i ljude. Verujem da će biti prilike da se ponovo vratimo na ovo divno mirišljavo ostrvo.

Ag. Ioannis

P.S. Pomozite i sebi i meni (vi ćete uštedeti 10 odsto prilikom sledeće rezervacije) i koristite sledeći link pri rezervaciji preko Bookinga vaše sledeće destinacije za putovanje. Hvala.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (21 votes cast)
Rating: +8 (from 8 votes)